wtorek, 14 czerwca 2016

Filmowo

Filmy to coś, na co zawsze muszę znaleźć choć chwilę. Te najlepsze oglądam nawet po kilka razy. Nie, nie szkoda mi czasu, bo zawsze mogę wyciągnąć z nich coś nowego. Na dodatek: kiedy już dobrze znam film, oglądam go w oryginale, zawsze to coś pomoże w nauce języka - chyba, że film jest w innym języku niż angielski lub hiszpański.



Sierpień w hrabstwie Osage (2013) - reż.  John Wells
Gatunek: Dramat, Komedia
Zdobył prawie dwadzieścia różnych nominacji. Lecz żadnej nagrody. Dlaczego? Były lepsze? Możliwe. Jednak dla mnie, to jeden z najlepszych filmów ostatnich lat. Rodzinny dramat, który bawi absurdalnością zachowań (które do złudzenia przypominają życie).
Największa zaleta tego filmu? Meryl Streep! Kto powiedział, że tylko faceci są jak wino? Im Meryl starsza, tym lepsze role dostaje. Nie ma chyba, drugiej tak genialnej aktorki jak ona. W tym przypadku jest człowiekiem. Jest matką, jest palaczką, jest kobietą chorą na raka. I jest wdową. Bowiem fabuła filmu krąży wokół śmierci ojca, męża Violet. Wtedy to cała rodzina stawia się na jego pogrzeb. Przy okazji na światło dzienne wychodzą rodzinne tajemnice.
Ocena: 9/10


Najdłuższa podróż (2015) - reż. George Tillman Jr.
Gatunek: Dramat
Kolejny "hit" na podstawie książki Nicholasa Sparksa. Nie przepadam jakoś bardzo, nie czytam, ale za to mam słabość do ekranizacji. Schemat jak zawsze ten sam. Jest on i jest ona. Nie. W tym przypadku - mamy dwóch onych i dwie one. I jest miłość. Ważne jednak jaka ta miłość jest!
Zdecydowanie przepadam tu za obsadą aktorską. Szczególnie za Jackiem Hustonem, którego widziałam już wcześniej w roli młodego Jack'a Kerouac'a. Otoczka jak zawsze: cud, miód i orzeszki. Jednak czegoś tu zabrakło, może trochę cudu? Może przez to, że każdy film Sparksowy porównuję do cudownego Pamiętnika, którego chyba żaden już nie przebije.
Zdecydowanie polecam, lekki, przyjemny i odstresowujący. 
Ogólna ocena: 6/10



Dziewczyna i chłopak - wszystko na opak - reż. Rob Reiner
Gatunek: Dramat, Komedia, Romans
Mam mieszane uczucia co do tego filmu. Jest to emocjonalny film, o dwójce nastolatków, którzy od lat są sąsiadami. Juli kocha się w Bryce'ie. Bryce ucieka przed Juli. Tak jest od lat, bo takie postawy ta dwójka przyjęła. Czy rzeczywiście ta dwójka tak dobrze się zna, czy tylko polegają na pierwszym wrażeniu jakie na sobie wywarli?
Idealny na niedzielne, słoneczne popołudnie rzekłabym. Lekki i przyjemny w odbiorze.
Ocena: 8/10






Uniwersytet Potworny (2013) - reż. Dan Scanlon
Gatunek: Animacja, Komedia, Przygodowy
Potwory i Spółka to jeden z najlepszych filmów animowanych jaki oglądałam. Nie mogłam więc nie obejrzeć kontynuacji.. a właściwie prequelu. Początek przyjaźni Mike'a i Sulley'go jednak trochę mnie zaskoczył, ponieważ zawsze ich brałam za kumpli od kołyski aż po grób! Film jest zabawny i bardzo kolorowy (dosłownie i w przenośni). Jest on pewnym nawiązaniem do pewnej komedii (Lambda-Lambda-Lambda!), ale nie przeszkadza to aż tak bardzo, kiedy można się na nowo pośmiać z czegoś co już się poniekąd widziało.
Ocena: 7/10






Crimson Peak. Wzgórze Krwi (2015) - reż. Guillermo del Toro
Gatunek: Horror
Wiecie czego nie lubię? Kiedy ktoś robi mnie w jajo. Wpuszcza w maliny i takie tam brzydsze epitety. Nie radzę oglądać zwiastuna tego filmu, bo później będziecie rozczarowani. Ja byłam i to bardzo. Mia Wasikowska i cudowny Tom Hiddleston.. czego chcieć więcej? Może fabuły?
Nie jest tak, że kompletnie nie ma sensu, to co się tam dzieje (widziało się gorsze filmy). Po prostu oczekiwałam jakiejś bomby. Romansu gotyckiego, który mnie zachwyci, a tak pozostał niesmak. Raz jest cudowna para, jest ślub, jest morderstwo, jest duch, jest przyjaciel.. Często narzekamy, że to już było, ale jeśli jest dobrze dzieło wykonane, to mi nie przeszkadzają podobieństwa. To niestety nie jest jeden z tych filmów, nawet aktorzy nie byli w stanie mnie przekonać do zaprzestania przewijania nudnych scen.
Ocena: 3/10


Widzieliście któryś z filmów? Może czytaliście "Dziewczyna i chłopak - wszystko na opak"? Warto przeczytać?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz